آغاز به کار مسابقات قرآن دانشگاه پیام نور همدان/ عمل به آموزههای قرآن پرداختن به بینهایتطلبی انسان است
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۷۱۸۵
به گزارش ایکنا از همدان، حجتالاسلاموالمسلمین رضا محمدی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور همدان روز گذشته 4 شهریورماه در آیین افتتاحیه بیست و سومین مسابقات جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور استان همدان، اظهار کرد: محدودیت و توقفگاه در انسان وجود ندارد و انسان همیشه به دنبال آزادی مطلق است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی گفت: انسانها دارای روحیه نهایت طلبی هستند که یکی از دلایل وجود اثبات معاد همین ویژگی انسانهاست.
محمدی افزود: انسان برای رسیدن به بینهایت درخواستهای درونی _ دینی خود نیازمند یک نظامنامهای است تا ظرفیت اتصال به بینهایت را پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه خداوند نظامنامهای برای رسیدن انسانها به بینهایت طلبی خود تدوین کرده است، بیان کرد: نظامنامهای که خداوند برای انسانها تدوین کرده است همان قرآن کریم است که کتابی الهی با دستورات دینی و کامل است.
وی با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قرآن کریم را بایستی زندگی کرد نهتنها تلاوت، توضیح داد: شرکت در اینچنین مسابقاتی سبب افزایش ارتقای کیفی در آموزههای دستورات الهی و رسیدن به بینهایتطلبی خواهد بود، انسانها در پرتو قرآن کریم رشد پیدا خواهند کرد.
صادق ذوقی احسان، معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور همدان اظهار کرد: مهمترین دغدغه و اولویت دانشگاه پیام نور، مباحث قرآنی است.
مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان همدان بابیان اینکه هرچه داریم از قرآن است، بیان کرد: دانشگاه پیام نور با توجه به بستر و فضای مناسبی که در سطح استانها و مراکز و واحدها دارد، مهمترین دغدغه و اولویت فرهنگی خود را پرداختن به مسائل قرآنی قرار داده است.
ذوقی احسان افزود: از دیماه سال گذشته که ثبتنام بیستوسومین جشنواره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام نور آغاز شد این دانشگاه جایگاه سوم را از لحاظ ثبتنام دانشجویان کسب نمود.
وی با اشاره به برگزاری بخش آوایی مسابقات در 4 شهریورماه، تصریح کرد: مسابقات بخش معارفی (کتبی) 11 شهریورماه بهصورت مرکزی و آزمون آنلاین برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور استان همدان گفت: نفرات برگزیده بخش آوایی سطح استانی مسابقات پس از داوری گزارشهای مصور به استان کرمان برای مرحله کشوری اعزام میشوند.
وی ضمن معرفی داوران این دوره از مسابقات اذعان کرد: داوران بخش آوایی بانوان، خانمها زهرا شعبانی در رشته تجوید، پری عواطفی در رشته حسن حفظ و وقف و ابتدا،خدیجه خدابنده لو در رشته صوت و لحن هستند.
وی ادامه داد: حسن حسین زاده در رشته حفظ و دعا مناجات خوانی، مجتبی جمالی سلطان داور صوت و لحن در بخش آقایان به داوری خواهند پرداخت.
انتهای پیام
منبع: ایکنا
کلیدواژه: ایکنا ایکنا مسابقات قرآن دانشگاه پیام نور جشنواره قرآن و عترت دانشجویی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
به گزارش خبرگزاری مهر، متن پیام حضرت آیتالله حسین نوی همدانی به اختتامیه همایش ملی «هویت عصری زنان در آئینه قرآن و حدیث» به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا و نبینا ابی القاسم المصطفی محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین سیما بقیه الله فی الارضین.
با سلام و تحیت به آن مجمع محترم؛
موضوع «جایگاه و موقعیت بانوان» از دیرباز مورد گفتمان اندیشمندان و صاحب نظران بوده و نویسندگان و نظریه پردازان در این زمین دیدگاههای گوناگونی ارائه داده و هر یک از آنان برداشت و تحلیلی داشته و طبق جهان بینی خود آن را ابراز داشتهاند. که این موضوع مطالعه تاریخ اقوام و ملل روشنتر میشود.
در این میان مکتب حیات بخش اسلام که کاملترین ادیان است با توجه به نظر واقع بینانه به انسان و وظایف و تکالیف او، موقعیت بانوان را به نحو اصولی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با عنایت به ساختار زنان به تبیین حقوق آنها پرداخته است که با نگرش دقیق و خالی از اغراض باید گفت: در هیچ مکتب و گرایشی اینگونه حریم و حقوق زنان مورد حمایت قرار نگرفته و شأن و منزلت آنان مصونیت پیدا نکرده است.
مگر نه این است که پیش از ظهور اسلام با زنان در همه نقاط جهان به بدترین نوع برخورد میشده و از کمترین حقوق اجتماعی محرومشان داشته بودند.
که در آن فضای مسموم حضرت رسول اکرم (ص) رفعت مقام و شأن بالای بانوان را با کمال صراحت اعلام و قوانینی بر اساس فطرت انسان مقرر داشت.
و مگر نه این است که با استقبال از حضور زنان در عرصههای جهادی و آموزشی و پرورشی و اجتماعی سالهای نخستین ظهور اسلام به عصر طلایی تبدیل شد و بر تارک جبین تاریخ اسلام درخشید.
انسانی در میان دو دیوار بلند تحجر و تمدن کاذب. محبوسی در اعماق دو زندان: زندان جاهلیت و زندان بردگی مدرن. اسیر دو کمند: کمند اوهام و خرافات و کمند تهمت و افترات. مقهور دو فرهنگ، فرهنگ جاهلی و فرهنگ کلمات فریبنده به نام آزادی و به عنوان علم و تمدن و تساوی حقوق. بالاخره فریادگری بدون فریادرس! و مجرمی بدون ارتکاب جرم، مظلومی به ظلم مضاعف و محروم از حقوق زندگی صحیح.
در روزگاری که در تمام فرهنگهای اقوام و ملل جهان «زن» به عنوان یک «موجود پست» و «طفیلی» و انسان درجه دوم مطرح بود و تلخی و محرومیت بر همه ابعاد و زندگی او چه سیاسی، چه فرهنگی و چه اقتصادی سایه افکنده و مورد بدبینیها و آماج تهمتها بود و از هیچ روزنهای بر افق زندگی او روشنایی نمیتابید، و همه درها بر روی او بسته بود، خورشید اسلام طلوع کرد و افق زندگی او را از کران تا کران روشن نمود و ندای عطوفت آمیز پیغمبر رحمت، حضرت محمد (ص) روح نشاط و امید در کالبد او دمید و راه ترقی و تکامل را به روی او از همه جهت باز کرد.
حضرتش موقعیت مهم «زن» در اجتماع بشری و جایگاه بلند او و شایستگیها و استعدادهای فراوانی را که دست آفرینش در وجود این موجود بدیع قرار داده است را گوش زد کرد و آیههایی از قرآن مجید را در رابطه با معرفی مقام مهم زن و ارزش والای او برای مردم بیان نمود. «زن» را به عنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایسته همه کمالات و کرامتهای انسانی است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد.
«من عمل صالحا من ذکر أو انثی و هو مومن فلنحیینه حیاة طیبة ولنجزینهم اجرهم بأحسن ما کانوا یعملون»
«ان المسلمین و المسلمات و المومنین والمومنات والقانتین والقانتات والصادقین والصادقات و الصابرین و الصابرات والخاشعین والخاشعات و المتصدقین و المتصدقات والصائمات والحافظین فروجهم والحافظات والذاکرین الله کثیرا و الذاکرات أعد الله لهم مغفرة و اجرا عظیما»
این نمونهای از آیات قرآن در عظمت زنان است و بر همین اساس همانطور که نمونهای از مردان برای الگوسازی ذکر نمود، از زنان شایسته یز به عنوان الگو معرفی میشود:
«ضرب الله مثلاً للذین کفروا امرأت نوح و امرأت لوط کانتا تحت عبدین من عبادنا صالحین فخانتاهما فلهم یغنیا عنهما من الله شیئا و قیل ادخلا النار مع الداخلین و ضرب الله مثلاً للذین آمنوا امرأت فرعون إذ قالت رب ابن لی عندک بیتا فی الجنه و نجنی من فرعون و عمله و نجنی من القوم الظالمین و مریم ابنت عمران التی احصنت فرجها فنفخنا فیه من روحنا و صدقت بکلمات ربها و کتبه و کانت من القانتین»
و در روایات ما نیز احادیث مختلف و متواتر درباره حقوق و جایگاه بانوان ذکر شده است که توصیه میشود به کتب حدیثی ما مراجعه کرده و با در نظر گرفتن سند احادیث بعضی از مطالب جعلی که با قرآن کریم مطابقت ندارد را استثنا نمود.
امروز نیز دنیای کفر با متهم ساختن اسلام نسبت به حقوق زن آنچه را که خود در عمل انجام میدهد به دین مقدس ما نسبت میدهد در حالی که با این عمل می خواهد پرده سیاه بر حقایق و موقعیت زن در اسلام بپوشاند و عمل ننگین خود را نسبت به بانوان توجیه نماید، اما باید با صدای رسا و بلند اعلام کرد که این دین بزرگترین حامی حقوق زن میباشد.
در پایان از همه حاضرین، خصوصاً از برگزارکنندگان این جلسه محترم و به ویژه نماینده معظم ولی فقیه آیت الله آقای نور مفیدی کمال سپاس و تشکر را دارم و و توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم و ملتمس دعای خیر میباشم.
کد خبر 6094197